۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۸

به عنوان ششمین استان؛

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اردبیل راه‌اندازی شد

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل- با حضور مسئولان کشوری و استانی و به عنوان ششمین استان، نمایندگی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اردبیل راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که عصر چهارشنبه در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با قدردانی از مسئولان کشوری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در راه‌اندازی نمایندگی این انجمن در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل با توجه به سبقه تاریخی و فرهنگی دارای ارزشمندترین مفاخر و مشاهیر است که معرفی و گردآوری آثار آنها در قالب این مجموعه می‌تواند برای نسل آینده یک گنجینه بی‌نظیر باشد.

امیر رجبی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در قالب این انجمن بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی، هنری استان اردبیل را معرفی کرده و در یک کار تخصصی امکان تولید آثار ارزشمند و فاخر را به وجود آوریم.

در این جلسه رئیس خانه فرهنگ و هنر اردبیل دیار دارالارشاد اردبیل را مملو از مفاخر و مشاهیر هنری، فرهنگی، علمی و دینی معرفی کرد و گفت: ما نتوانستیم این سرمایه‌های عظیم فرهنگی، هنری خود را معرفی کرده و آنها را در سطح ملی و بین‌المللی بشناسانیم.

یکی از فعالان عرصه فرهنگی و هنری نیز در این جلسه با اشاره به تاریخ اردبیل در پرورش بزرگان و مفاخر متعدد افزود: امروز ما با یک انقطاع فرهنگی روبه‌رو هستیم چرا که بسیاری از تولیدکنندگان آثار مکتوب امکان چاپ و نشر آثار خود را ندارند.

بیوک جامه‌ای ضرورت حمایت همه جانبه از اهالی فرهنگ و هنر را یادآور شد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با فعال شدن انجمن آثار و مفاخر فرهنگی زمینه و بستر حمایت همه‌جانبه از هنرمندان و معرفی آنها به نسل‌های بعدی را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه تعدادی از فعالان عرصه هنر، فرهنگ و محققان و پژوهشگران نیز ضرورت معرفی خاندان شیخ صفی‌الدین اردبیلی و مجاهدت‌های شاه اسماعیل را در قالب آثار تألیفی به زبان‌های مختلف خواستار شده و راه‌اندازی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی را فرصتی مناسب برای معرفی بیشتر سرمایه‌ها و گنجینه‌های هنری، فرهنگی و تمدنی استان اردبیل شدند.

کد خبر 5828774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha